به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مرحله سوم سود سهام عدالت ۱۴۰۳ کی واریز میشود؟ پاسخ به این سوال را در اندیشه معاصر بخوانید و در ادامه بیان خواهیم کرد که  این افراد سه بار سود سهام عدالت می گیرند و توضیحاتی در رابطه با سود سهام عدالت من در پایان داده ایم؛ ضمن اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مرحله سوم سود سهام عدالت ۱۴۰۳ کی واریز میشود؟ پاسخ به این سوال را در اندیشه معاصر بخوانید و در ادامه بیان خواهیم کرد که  این افراد سه بار سود سهام عدالت می گیرند و توضیحاتی در رابطه با سود سهام عدالت من در پایان داده ایم؛ ضمن اینکه یادآور می شویم واریز سود مرحله نخست و دوم به‌ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته انجام شد و از آن زمان تا کنون بیش از هفت ماه است که سهامداران عدالت منتظر دریافت سود مرحله سوم خود هستند؛ که فعلا خبری از آن نیست.

سود سهام عدالت کی واریز میشود

در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است و مبلغ باقی مانده آن مربوط به شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تاخیر در واریز سود سهام عدالت وارد چندمین ماه خود شده است؛ سودی که برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شده است.

در حالی سهامداران عدالت ، سود سهام مجامع سال ۱۴۰۱ خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند که بخش قابل‌توجهی از مجامع سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها نیز برگزار شده است، و رفته رفته باید سهامداران سود این مجامع را دریافت کنند.
آن طور که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته، در مجموع تاکنون برای پرداخت مرحله سوم و تسویه سودسهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام‌عدالت خواهد بود. تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

این افراد سه بار سود سهام عدالت می گیرند

درحالی که قرار بود تا خرداد ماه مرحله سوم سهام عدالت واریز شود اما با گذشت سه ماه و ورود به فصل پاییز هنوز خبری از سود سهام عدالت نیست.
سود سهام عدالت هر ساله طی دو مرحله به دارندگان سهام عدالت واریز می شود.

سود سهام عدالت در سال گذشته سه مرحله ای شد و مرحله سوم آن هنوز واریز نشده بود. پیشتر وعده داده شد که مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ۱۴۰۳ واریز شود اما با گذشت دو ماه هنوز خبری از واریز این سود نیست.درحالی که قرار بود تا خرداد ماه مرحله سوم سهام عدالت واریز شود اما با گذشت سه ماه و ورود به فصل پاییز هنوز خبری از سود سهام عدالت نیست.

در حال حاضر دو سناریو برای واریز سود سهام عدالت در سال جاری وجود دارد؛ نخست، واریز همزمان باقیمانده سود سال گذشته همراه با واریز مرحله اول سود سهام عدالت سال ۱۴۰۳ در ماه آذر و دوم؛ واریز جداگانه سود سال قبل؛ که در این صورت در سال جاری سه بار سود سهام عدالت واریز خواهد شد؛ باقیمانده سود ۱۴۰۲، مرحله اول سود سهام عدالت ۱۴۰۳ در ماه آذر و مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۳.

پیشتر ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند.

این‌مقام مسئول اظهار کرده بود: فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد. در هر صورت سازمان بورس پیگیر دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت از شرکت‌های باقی مانده است تا پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام عدالت و پس از تصویب در شورای عالی بورس، سود پرداخت شود.

سود سهام عدالت من

اگر سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اید با مراجعه به سایت سجام و یا sahamedalat.ir می‌توانید استعلام سود خود را دریافت کنید و برای پیگیری عدم واریز سود با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرید.

نخستین مرحله از سود سهام عدالت، ۲۳ آذر ۱۴۰۲ به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد. در این میان برخی سود سهام عدالت برایشان واریز نشده است و می‌گویند از کجا بفهمم سود سهام عدالت من واریز شده است؟ قصد داریم در این مقاله به علل عدم واریز سود سهام عدالت و نحوه پیگیری سود سهام عدالت بپردازیم. با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده است؟

به گزارش اندیشه معاصر، سود سهام عدالت به میزان ارزش روز سهام عدالت هر فرد به حساب آن واریز شده است. افرادی که بخشی از پرتفوی خود را فروخته باشند، مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند.

در صورتی که دارنده سهام عدالت هستید و سود دریافت نکرده‌اید، ابتدا موارد زیر را بررسی کنید.

عدم فعال بودن سامانه پیامکی بانک
در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید.
شماره حساب خود را وارد کرده باشید.
حساب ارائه شده مسدود و راکد نشده باشد.

در صورتی که علت عدم واریز وجه به دلایل بالا نبود، باید استعلام واریز سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir را بگیرید.

پیگیری سهام عدالت با کدملی

افرادی که دارندگان سهام عدالت هستند و در سجام ثبت‌نام کرده‌اند اما سودی دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به sejam.ir می‌توانند استعلام سود سهام عدالت با کدملی خود را دریافت کنند.

مراحل استعلام واریز سود سهام عدالت به شرح زیر است:

۱. در سامانه سجام وارد بخش «سهام عدالت» شوید. یا به طور مستقیم وارد سایت sahamedalat.ir گردید.

۲. پس از وارد کردن شماره تلفن، یک کد تایید از طرف شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌گردد.

۳. با ورود به صفحه اصلی، «وضعیت واریز سود» را انتخاب کنید. در این قسمت، مبلغ سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ و شماره شبا نمایش داده می‌شود.

در صورتی که وضعیت پرداخت سود سهام عدالت نامشخص است، در قسمت «مشاهده و ویرایش پروفایل»، اطلاعات شخصی خود را تکمیل نمایید.

چرا سود سهام عدالت واریز نشده است؟

یکی از سوالات پرتکرار پس از واریز سود سهام عدالت این است که «چرا سود سهام عدالت من واریز نشده و چه کار باید کرد»، در پاسخ باید بگوییم که دو گروه از سهامداران سود سهام عدالت ۱۴۰۲ را دریافت نکرده‌اند.

نخستین گروه افرادی هستند که فوت شده‌اند و مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به اتمام نرسیده است. گروه دوم شامل کسانی می‌شود که در سجام ثبت نام نکرده و شماره شبای معتبر ارائه نداده‌اند. به طور کلی کسانی که شماره شبای نامعتبر، حساب مسدود و راکد، حساب بانکی بلندمدت و حساب ارزی داشته‌اند، سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند.

اگر سود سهام عدالت واریز نشده چه کار کنیم؟

در صورتی که نمی‌‎دانید چرا سود سهام عدالت شما پرداخت نشده است، به شماره پیگیری سهام عدالت ۱۵۶۹ (مرکز ذینفعان بازار سرمایه) در ساعات اداری تماس حاصل نمایید./اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+